Summa sidvisningar

torsdag 29 mars 2012

Hundrastgården, longering och cellprov!

Sovmorgon idag!!!

Sen var det dags för det jag fasat för i snart 2 år, Cellprovet!
Man har hört så många skräckhistorier om hur ont det gör osv så bara att boka tiden gav ju en kalla kårar.
Hade en kompis som gjorde det precis innan mig och när hon kom ut hann hon snabbt säga det gjorde inte ont, innan det var min tur...!!!

Men det gjorde inte ont, faktum är att jag inte kände något alls, det var bara sjukt obehagligt att ligga i denna berömda stol och ha en bm pillandes där nere:o)

Sen ut till Svea och idag var det dags att longera för första gången, och det gick super!!! Så kul att börja jobba med henne nu!!
Nästa vecka ska vi börja jobba lite med bommar och ev longergjord så hon får något runt sig....:o)

Efter Svea fått sin motion var det dags för hundarna att få sitt och jag tyckte att det var en bra ide att släppa dem i hundrastgården, vet inte om de höll med mig direkt, knäppisar!!!!

Började med Fia och Charlie och det såg ut såhär efter några minuter....



Charlie och Fia vill inte vara där.....
 Sen gick jag hem och bytte hundar och då såg det ut såhär.....Meningslöst!!!
Så det var bara att traska vidare med dom.....

Skipper med huvudet utanför
Skruttan försöker komma ut....


Religionsprov imorgon, nu fortsätta plugga till det och spela WF

6 kommentarer:

  1. Man ska aldrig lyssna på vad andra säger och tycker om olika undersökningar m.m bäst att bilda sig en egen uppfattning.
    Gulliga lurvisar... dom vill väl att matte är inne i hundrastgården :).
    Ha det bra.... kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får sluta lyssna på andra!!! Men visst är det så att folk gärna berättar hemska upplevelser och glömmer berätta när det liksom var ingenting.....

      Radera
  2. Nä usch cellprovet ser jag inte framemot! Men skönt att höra att det inte var så farligt :)

    Va kul att du börjar jobba lite med Svea :) Det är så kul att se hur dem utvecklas :) Imorgon ska jag rida en kompis häst, trygg dam på 17 år :) Dock får hon för sig ibland att hon är rädd för soptunnor... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ingen fara alls, har gått och grubblat, varit halvrädd i en månad så det var skönt att veta att jag kommer överleva nästa prov om 3 år:o)

      Mysigt, jag hade ett fullblod som var det tryggaste som fanns tills vi red förbi kohagar, för det var farliga monster så man fick gå på två ben förbi ifall de skulla jaga honom :o)

      Radera
  3. Nu fick jag en påminnelse om att jag måste beställa tid oxå för cellprov...

    Ha en bra helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är ju viktigt Annelie :o)

      Radera