Summa sidvisningar

onsdag 25 juli 2012

Valphänvisning

Då jag får en massa frågor om varför jag inte har mina valpar på SBC valphänvisningslista, och eftersom det numera går en del rykten om varför tänkte jag förklara det, eftersom jag vet att många läser min blogg.

Jag skickade en förfrågan om hänvisning när mina valpar var 4 veckor, eftersom valphänvisaren  hade semester fick jag svar när de var 5 veckor att jag inte fick hänvisning då de måste vara registrerade i SKK först, vilket för mig var en gåta då det hela tiden kommer in nya oregistrerade valpar på listan, ja även under tiden vi diskuterade detta.

Hade jag inte frågat först om det var så att de verkligen måste vara registrerade först hade de med all säkerhet kommit in på listan, då det så fint heter att man litar på uppfödarna....

Men vi är väl alla medlemmar på samma villkor, då ska väl samma regler gälla alla, kan iallafall jag tycka.

Det känns iallafall som ett svek av klubben att de under vår kontakt fortsätter att lägga in valpar som ännu inte är registrerade och ännu gör det.

Fick visserligen om jag ville hänvisning några dagar innan mina valpar var 8 veckor, vilket jag tackade nej till!!

Jag skickade in registreringen när valparna var 5 veckor och de var registrerade innan de var 6 veckor, vilket är ganska vanlig ålder att valpar registreras!

Så Nä alla ni som gillar att prata massa om andra, jag har inte gjort något fel, det är dessutom inte fel på hanen jag använt och allt vad jag hört ni diskuterar om.
Felet ligger på de som sitter i uppfödarsektionen och ingen annan!!


5 kommentarer:

  1. Herregud, har folk fortfarande inget bättre för sig, än att bry sig om andras förehavanden? Tänk om dom kunde lägga ner lika mycket energi på sina egna hundar, som att bry sig om andras.
    Du ska vara stolt o glad över din kull, och Whimsy är en härlig hane.

    Kram från lidhultarna.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det ju så och det gör ju inte saken bättre att folk inte kan fråga mig rakt ut istället...

    Ja jag är glad och superstolt över mina bebbar:o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, njut av din fantastiska valpar o skit i vad folk säger... De kanske inte har så mycket kul i sitt liv...!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad trött jag blir när jagläser detta.:( att inte folk har vettigare att hålla på med än att prata en massa "skit"'.

    SvaraRadera
  5. Var lite för snabb så jag skickade iväg kommentaren innan jag var klar.
    Njut av dina fina småttingar och stora lurvar.
    Kram,

    SvaraRadera