Summa sidvisningar

tisdag 3 juli 2012

Resan

Så, nu har jag lite mer tid, ork och lust att skriva om vår resa:o)

Det har blivit lite så att vi åker till Bornholm varje år för att ställa någon av hundarna, dels för att vi har nära till båten (18km) och dels för att ön är fantastiskt fin, och hundutställningar är väl det som får en ut och se lite!

Vi mötte upp Camilla och hennes Tessie i Ystad vid färjeterminalen, rastade hundarna lite innan vi checkade in och båten var redan inne så det blev ingen jobbig väntan!

Fia var med för första året och hon verkade tycka att det var kul och åka båt, ville gärna ligga i soffan (som man gör hemma) men på vägen dit satt vi i en tygsoffa, mindre lämpligt kanske....



Väl på Bornholm hade vi en taxi som väntade på oss, så himla smidigt!

Först in i ringen av våra hundar var Fia, som jag skrev i gårdagens inlägg så skötte hon sig kanon, så stolt över min lilla tjej (som ju inte är så liten längre).

Sen var det dags för Camilla och Tessie, och de gjorde ett kanonjobb i ringen och blev 2:a bästa tik med CACIB!! Stort GRATTIS!!

Tessie

När vi var klara gjorde vi som förra året, tog hundar och packning och promenerade mot "City" för att äta mjukglass, just precis den är en av de  godaste jag vet så det är en liten tradition att äta mjukglass i samma butik!

Väl framme vid båten så gick vi för att lasta in vår packning på bagagevagnen, som Fia hoppade upp på och trodde hon skulle sitta där, knasungen!



Sen var det lite väntan innan båten kom in och släppte på oss, men när den väl gjorde det blev det kaffe och soffan var inte av tyg så denna gången fick en trött Fia lov att ligga där, den var för liten för Tessie men hon verkade nöjd med att ligga på golvet.



Väl i Ystad körde vi och köpte Pizza som vi tog med hem och sen blev det fotografering och massor av valpgos!!

Jag klippte även av minst 10cm på Camillas hår, tror att håret mår bättre av min klippning än vad jag gör, vet iallafall att jag inte borde satsa på att bli frisör.....Synd jag inte tog före efter bilder!!!!

TUSEN TACK Camilla för en mycket trevlig dag, och stort GRATTIS till Tessies CACIB!! Och tack för supergoda kakor!!!


Igår kom Tjookis valpköpare och pussade på honom, en heldag som började med chockladbollar och sen Pizza ännu en dag!! Tusen tack!!

Tjookis med sin nya matte

2 kommentarer:

  1. STORT TACK till dig också för en riktig kanontrevlig resa!!!!!
    Den gör vi om nästa år!!!

    SvaraRadera
  2. En trevlig resa med bra utställningsresultat och god mjukglass...
    det kan ju inte bli bättre och grattis till fina resultat.
    Kramar från tjejerna och mig!!

    SvaraRadera