Summa sidvisningar

fredag 1 juni 2012

Att nå sina mål

och att lyckas ännu bättre än så!!!

Som de flesta vet läser jag på komvux för att få ett slutbetyg för att jag hoppade av gymnasiet.

Jag har denna termin läst 8 kurser, vilket har i sina stunder har känts som några för mycket. Det har varit prov nästan varje vecka, och då inte bara i ett ämne. Långa skoldagar och plugg halva nätterna och där mellan fixa med häst, hundar och nu valpar också.

Min akilleshäl har alltid varit matte, eller i alla fall har jag trott/inbilldat mig det, men min första termin på komvux så skar det sig ganska rejält mellan mig och min lärare så jag hoppade av den kursen men matte måste man ju ha i sitt slutbetyg och mina mål har/är ju att jag även ska läsa matteB.
Men det fixades så jag fick en ny lärare på en annan skola i kommunen.

Under dessa två terminer har jag tyckt att matte varit riktigt roligt, haft en superbra lärare, pluggat som en galning, tyckt att utmaningarna varit roliga och för någon vecka sedan blev jag klar med mitt mål och blev godkänd i kursen, lyckan total.

Men min lärare ville att jag skulle skriva det nationella provet för att försöka mig på att få ett VG i kursen, vilket jag INTE ville för tänk om jag misslyckades?
Att lyckas nå sitt mål är ju det man strävar efter, och det hade jag ju gjort, men att höja målen och inte klara dem var något jag inte kände för att göra.

Efter många om och men från min sida så bestämde jag mig för att testa göra det nationella, det kunde ju ändå inte sänka mitt betyg  och alla andra kurser var klara och betygsatta!

Så efter skrivit prov i 3 timmar, och en låååååång nervös väntan i ett dygn på att det skulle bli rättat och jag skulle få reda på mitt betyg i kursen var det idag dags.

Tänka sig att JAG klarade VG nivån på det nationella provet och får det i betyg i matteA, det var inget jag någonsin kunnat drömma om, eller ens tänka mig att klara. Helt otroligt och vilken underbar lycka!!!

Men jag måste rikta ett STORT tack till Jolanta för allt stöd, hjälp och pepp!!!
Till Linda J som assisterande maillärare när jag under terminernas gång har fastnat!!
Till min Moster för all pepp!!

Så summan av kardemumman denna termin
5 MVG
3VG

Behöver jag skriva att betyget i matte väger över alla andra betyg tillsammans? Och lite till :o)

Och nu ska jag njuta av ett långt sommarlov!!!


13 kommentarer:

  1. GRATTIS TILL VG!!!!!
    Otroligt bra jobbat!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för den hjälpen jag har fått av dig Linda!!!

      Radera
  2. Fy fan vad du är bra, återigen stort grattis!!!

    SvaraRadera
  3. Vem är förvånad???? Vi visste redan att du var ett geni. Vi är sååå stolta över dig gumman. Grattis till att du fått det på papper med. MEN... att missa ett mvg med 3 ynka poäng... Det kallar jag för taskig lärare! Pussar o kramar till vår lilla einstein <3 / Nette & Magnus

    SvaraRadera
  4. Va roligt! Flitig du är! Grattis!

    Sv: Ja det är faktiskt enklare än vad man kanske tror att sköta en beardies päls tack vare att pälsen är sträv. Bra jobbat med dina två valpköpare! Vi behöver nytt folk i rasen! Vi har inte fått några "nya" beardies ägare. Dock är det några som inte haft beardies på ett tag och nu vill skaffa igen :)

    Vi är glad över varje svensk valpköpare vi får :)

    SvaraRadera
  5. Grattis :o)))))

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera
  6. grattis Tina, bra jobbat, njut nu!
    /James

    SvaraRadera
  7. Stort grattis!!! F-n va bra jobbat!
    Tusen kramar;-)

    SvaraRadera
  8. Grattis hjärtat du är så duktig/mamma

    SvaraRadera
  9. Med tanke på din hängivenhet så förvånar detta mig inte det minsta!!!
    Jag vet att du är SKITBRA!!!!!!!!!
    Dessutom så lägger du ner en galen massa tid och satsar stenhårt att det ska funka. Nu så ser du, det fixade du trots att det var skitjobbigt men FAN VAD DU E BRA TINA LILLA!!!!!!!!!!!!!

    Kramizzar

    SvaraRadera
  10. Du har varit jätte duktig.Grattis för dina mycket fina betyg.kram:-)
    Ann-Britt

    SvaraRadera
  11. Grattis du är så duktig!!
    Kram!!

    SvaraRadera