Summa sidvisningar

lördag 18 februari 2012

Skipper

Nu ska jag bli bättre på att blogga!!

Ligger lite efter så vi börjar med det bästa!


2011 var väl det år vi kan säga var Skippers år!

Det började den 7 januari på My Dog med att han tog sitt andra svenska cert och blev 4:a bästa hane

Glada var vi :o)



Några dagarr senare den 12 januari föddes Skippers första kull på kennel Beardmarked's
Det var en helt underbar morgon när jag läste sms:et från Liz, det hade kommit brunt, och tikar!! Det innebar att vi skulle bli med valp igen!!

Lilla Fia

Hela gänget! 2 svarta tikar, 4 bruna tikar och 2 bruna hanar.





Den 24 April åkte vi till danmark för att ställa skipper och det slutade med 2:a bästa hane och sitt andra Cert, efter denna utställninge så stod han för championatet i både sverige och danmark:o)




Då var det dags för resan mot championatet och till Hässleholm hade jag anmält Skipper, Skruttan och visade Skruttans bror Amigo.
Liz var snäll och visade Skipper åt mig och titta när matte inte har nerver smäller Skipper till och Champion och får två titlar SEUCH DKUCH, och det på hemmaklubben den 21 Maj!
Han slutade dessutom som BIR och fick sitt första CACIB!!









Dagen efter var det special och måååååååånga beardisar anmälda, denna dag visade jag Skipper själv och för första gången gick han i championklass. domare var Janet Lewis, kennel Potterdale!

För första gången kunde jag vissa min pojke avslappnat, målet var ju nått dagen innan, han var Champion!!
Om jag blir förvånad när han vinner championklassen med alla dessa fina beardisar? JA!!
Och senare blir han även bästa hane och BIM! Jag lovar att jag svävade på moln läääääänge efter den dagen, om jag nu inte gör det fortfarande:o)









Nästa utställning var Vänersborg den 4 juni, en mycket varm dag och ett strålande resultat!!
Skipper vinner Championklassen, blir bästa hane med CACIB och BIR!!






Sen var det dags för gruppen och Skipper blir BIG-2



Dagen efter åkte vi till Norge och Drammen där Skipper blev 2:a bästa hane efter en juniorhane så han fick Cacibet
Den 3:e juli var vi på bornholm och Skipper blev BIM!

Sen var det dags den 29-31 Juli för Ransäters 3 dagars utställning, vi tog det som en liten semester:o)
Första dagen var inget resultat att hurra för, 4:a i championklassen utan CK

Dag 2 och dag 3 slår han till med att bli bästa hane med CACIB och BIR båda dagarna!!!



Den 8 oktober föds hans andra kull valpar på Blå Rosens kennel, 1 svart hane, 1 svart tik och en brun tik!


Så året 2011 avslutas med
3 CERT
5 CACIB
3 BIR
2 BIM
1 Grupp-2
2 Valpkullar
Placerad som nr 4 på årets utställningshane
2 Championat
Vilket år 2011 blev!!!

Är så tacksam för min fina pojke, inte bara att han har haft fina framgångar utan han är UNDERBAR att leva med!

1 kommentar: